Bufet suedez la nuntă: puncte fine de organizare

Bufet suedez la nunta: puncte fine de organizare

Planificarea unei petreceri de vis nu este posibila fara un bufet suedez la nunta cu mancare delicioasa. Acest articol ofera detalii despre ceea ce trebuie sa stiti atunci cand organizati un astfel de eveniment special. Cititi acest articol pentru a afla cum sa obtineti cea mai buna experienta de nunta cu un bufet suedez la nunta.

In zilele noastre, tot mai multe cupluri se gandesc la un bufet suedez in locul unei mese clasice pentru nunta lor. Exista mai multe motive pentru acest lucru: este economic, nu este deosebit de problematic si le permite tinerilor casatoriti sa isi faca luna de miere in aceeasi zi. Cu toate acestea, deoarece bufetul la sarbatori nu este deosebit de obisnuit, exista multe intrebari legate de organizarea unui astfel de eveniment. Iar noi suntem bucurosi sa le raspundem!

Cum difera un bufet suedez de nunta de o masa traditionala?

Diferenta fundamentala consta in mobilitatea si socialitatea formatului. Masa traditionala este, de fapt, o petrecere in care oamenii isi petrec cea mai mare parte a timpului asezati si comunica in principal cu colegii de masa. Prin urmare, la un banchet, accentul se pune pe hranirea corespunzatoare a oaspetilor si, in plus, pe distractia acestora, astfel incat sa nu se plictiseasca.

La un bufet suedez, oamenii nu stau tot timpul intr-un singur loc, ci sunt liberi sa se deplaseze prin sala si sa socializeze cu cine doresc. In mod corespunzator, accentul este pus pe varietatea de mancare si bautura si pe socializare ca atractie principala.

Un bufet suedez la nunta este un format mai usor, mai modern. Nu implica multa traditie si emotivitate, nici un accent pe legaturile de familie, care sunt inerente unui banchet de nunta. Toasturile si felicitarile publice sunt posibile la un bufet, dar nu pe scara larga.

De regula, cei mai multi invitati se apropie pentru a-i felicita personal pe tinerii casatoriti si doar parintii de pe ambele parti pot atrage atentia tuturor pentru a rosti un toast sau o urare.

d2b5ca33 66
Bufet suedez la nunta: puncte fine de organizare

Ar trebui sa organizam un bufet suedez la nunta?

  • majoritatea oaspetilor tai sunt tineri
  • doriti ca nunta sa fie mai usor de organizat (de exemplu, daca nu aveti prea mult timp pentru a va pregati)
  • doriti sa invitati un numar mare de invitati, dar nu dispuneti de fonduri suficiente
  • doriti o sarbatoare moderna, dinamica si „in afara drumurilor batute”
  • nu aveti oaspeti din afara orasului
  • doriti sa plecati in luna de miere imediat dupa receptie
  • tu si logodnicul tau cautati un compromis (de exemplu, el nu vrea o nunta, iar tu vrei o sarbatoare)
  • majoritatea invitatilor dvs. au peste 40 de ani
  • doriti o nunta traditionala
  • nu se poate face o nunta fara concursuri si alte activitati normale
  • aveti multi vizitatori din alte tari
  • te astepti ca nunta ta sa dureze mult timp
  • va este foarte teama sa nu fiti „inteles” de familie si prieteni
Citeste si
Nunta ta perfectă: cum să organizezi evenimentul și să alegi invitațiile potrivite

Cat ar trebui sa dureze un bufet de nunta?

Deoarece un bufet este un eveniment „in picioare”, nu are rost sa il prelungim – oaspetii vor obosi. Durata optima a vacantei este de 2-3 ore.

Unde pot organiza o masa bufet?

Aici aveti noroc: un bufet este un format de nunta mult mai flexibil si mai mobil decat un banchet. Este usor de aranjat in interior si in exterior. De asemenea, suprafata salii pentru o masa de bufet poate fi jumatate din cea pentru un banchet pentru acelasi numar de invitati (nu este nevoie de un ring de dans si de mese mari, care ocupa mult spatiu). Cu toate acestea, daca doriti sa organizati o petrecere in aer liber, este de preferat o veranda de vara sau un cort echipat, pentru ca astfel va asigurati ca nu veti fi surprinsi de ploaie sau de soarele arzator.

Daca planificam un bufet suedez, cum ar trebui sa planificam ziua?

Cel mai bine este ca bufetul sa aiba loc imediat dupa inregistrare si la o distanta de mers pe jos de locul de desfasurare a ceremoniei. Nu merita sa separati receptia de bufet, pentru ca bufetul nu dureaza mult, iar a face invitatii sa astepte 2-3 ore este o tona de badvais. De asemenea, nu este foarte convenabil si nici economic sa va duceti oaspetii undeva pentru o receptie cu bauturi.

Din aceste motive, ar trebui sa preferati o ceremonie in afara locului de desfasurare a casatoriei in locul unui oficiu de stare civila: faceti inregistrarea si apoi sarbatorim acolo. Puteti face sedinta foto de nunta inainte de inregistrare sau dupa bufet.

In ceea ce priveste momentul din zi, depinde de dumneavoastra daca doriti un bufet de dupa-amiaza sau de seara. Va recomand ca atunci cand va planificati ziua nuntii, sa va concentrati in primul rand pe confortul dumneavoastra si al invitatilor dumneavoastra.

Avem nevoie de locuri la bufet?

Da, avem. O zona de lounge cu canapele si scaune este cea mai buna sau, daca exista un bar pentru micul dejun, scaune inalte in jurul perimetrului. O alta optiune este reprezentata de mese si scaune pe care sa se poata sta. In orice caz, locurile la un bufet ar trebui sa fie de cel putin 50% din invitati.

Nu uitati: este mai bine sa puneti o masa separata pentru tinerii casatoriti. Nu este necesar sa stati tot timpul in spatele lui, dar locul atribuit va fi convenabil atat pentru dumneavoastra (toata ziua in picioare), cat si pentru invitati (pentru felicitari).

Bufet suedez la nunta: puncte fine de organizare
Bufet suedez la nunta: puncte fine de organizare

Aveti nevoie de o gazda?

Probabil ca nu – de fapt, nu va avea nimic de-a face cu el. Cu exceptia realizarii traditiilor, dar formatul unei mese de bufet isi asuma cel mai putin: primul dans al tinerilor casatoriti, aruncand un buchet de flori si o jartiera. Aceste traditii pot fi pur si simplu anuntate (rugati un prieten artist sa o faca) pentru a atrage atentia invitatilor. Traditii precum aprinderea semineului, furtul miresei la bufet nu vor parea foarte potrivite.

Citeste si
Tendințe de torturi de nuntă în 2023

Aveti nevoie de divertisment suplimentar la o petrecere de stand-up si ce fel de divertisment?

Deoarece oamenii din cultura noastra sunt obisnuiti sa se distreze la nunti, este logic sa se organizeze zone in care invitatii sa se distreze. Cabinele foto, desenarea de caricaturi sau portrete ale invitatilor, carti de dorinte originale, magie sau trucuri de ghicit sunt optiuni bune.

d2b5ca33 70
Bufet suedez la nunta: puncte fine de organizare

Fiti atenti la faptul ca toate spectacolele de la o petrecere de stand-up ar trebui sa fie individuale (realizate personal pentru fiecare invitat sau pentru un grup mic de invitati) si nu sa serveasca drept spectacol (pentru toata lumea deodata).

Nu uitati ca la o petrecere stand-up este obligatoriu sa aveti acompaniament muzical – un DJ sau o trupa. Atunci cand alegeti muzica, dati preferinta muzicii de lounge: la o petrecere tip bufet nu se danseaza, asa ca melodiile ar trebui sa fie mai mult de fundal.

Aveti nevoie de decorare la o nunta cu bufet?

Aici aveti noroc: decorarea este cu siguranta de dorit, dar a priori va fi mult mai putin decat la un banchet (nu este nevoie sa decorati mesele, scaunele, nu exista un plan de masa si carti de oaspeti). Cu toate acestea, este foarte important ca bufetul sa se desfasoare intr-o atmosfera festiva – aveti o nunta, nu o pauza de cafea!

Acordati o atentie deosebita textilelor (fete de masa, servetele), vesela de calitate pentru o masa de bufet – acest lucru este important. Masa lunii de miere este o zona care trebuie sa se inmoaie; trebuie sa atraga atentia. De asemenea, puteti decora mesele pentru gustari, salonul, tejgheaua barului, puteti adauga elemente suspendate – orice va permite bugetul. Florile vii sunt cele mai bune pentru decorare, deoarece arata intotdeauna frumoase, adecvate si festive.

d2b5ca33 68
Bufet suedez la nunta: puncte fine de organizare

Ce alimente si bauturi vor fi servite la bufetul suedez de nunta? In ce cantitate?

La masa de bufet se servesc doar aperitive si deserturi. Varietatea este foarte importanta: aperitive din peste, carne si legume, salate in mini pahare sau cosulete, deserturi trebuie sa fie prezente. In total, este de dorit ca la o masa de bufet sa existe cel putin 10 tipuri de aperitive reci, 2-4 aperitive calde, 2-4 tipuri de deserturi.

d2b5ca33 67
Bufet suedez la nunta: puncte fine de organizare

Bauturile, atat cele alcoolice, cat si cele nealcoolice, ar trebui sa fie variate. Atunci cand alegeti bauturile spirtoase, tineti cont de faptul ca bauturile tari se servesc doar seara, la masa de bufet, iar daca aveti un eveniment in timpul zilei, alcoolul trebuie sa fie mai usor. Un bar deschis, unde oaspetii pot comanda o bautura sau pot amesteca un cocktail la alegere, este ideal pentru o petrecere tip bufet.

Daca nu exista un bar, optati pentru vinuri, sampanie si martini, iar coniacul si whisky-ul sunt bauturile spirtoase preferate. Cocteilurile populare (mojitos, daiquiris, cuba libre) si, in anotimpurile mai reci, vinul fiert sunt o modalitate excelenta de a va diversifica bufetul.

Citeste si
Lifehacks: Ce nu știai despre invitațiile de nuntă

Ca bauturi nealcoolice, trebuie sa fie prezente sucurile, apa si ceaiul; limonadele, caii, cafeaua, cacao, shake-urile pot completa sortimentul. Fantana alcoolica sau de ciocolata, fondue, o spuma de sampanie vor deveni un punct culminant al bufetului.

d2b5ca33 69
Bufet suedez la nunta: puncte fine de organizare

Despre cantitati. Alcoolul va fi achizitionat pe baza a: un pahar (150 ml) de alcool usor (toate tipurile) si un shot (50 ml) de alcool puternic (din nou, toate tipurile) de persoana. Mancare – 500-700 g de persoana (in functie de durata evenimentului), minim 1 gustare/deseu de fiecare tip pentru fiecare invitat.

Bauturi racoritoare – 0,5-0,8 litri de persoana (impartit in mod egal intre toate bauturile). Retineti ca vara sunt necesare mai multe bauturi racoritoare decat in sezoanele mai reci.

Cand ar trebui ca oaspetii sa primeasca cadouri daca avem un bufet?

Aveti doua optiuni:
1. Invitatii pot veni in timpul bufetului si sa va inmaneze personal cadourile.
2. Asezati o masa speciala pentru cadouri, unde acestea sunt pur si simplu stivuite.

Ce nuante trebuie sa luam in considerare atunci cand organizam un bufet?

La o petrecere in picioare, oaspetii uita adesea unde si-au lasat farfuria sau paharul. Prin urmare, ar trebui sa existe o cantitate dubla de vesela pentru oaspeti si ar trebui sa se confectioneze carti de identitate pentru pahare.

d2b5ca33 72
Bufet suedez la nunta: puncte fine de organizare

Desi oaspetii au tendinta de a se servi singuri la bufet, este nevoie de chelneri. Numarul optim de chelneri este de un chelner la fiecare 20 de persoane.

Citeste si…

Invitatii de nunta: 7 tendinte la moda in 2023
Nunta moderna sau traditionala: ce alegem?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Coșul Meu
Categorii
Deschide chat
💬 Nevoie de ajutor? Scrie aici..
Salut 👋
Putem să vă ajutăm?