Bufet suedez la nuntă: puncte fine de organizare

Bufet suedez la nuntă: puncte fine de organizare

Planificarea unei petreceri de vis nu este posibilă fără un bufet suedez la nuntă cu mâncare delicioasă. Acest articol oferă detalii despre ceea ce trebuie să știți atunci când organizați un astfel de eveniment special. Citiți acest articol pentru a afla cum să obțineți cea mai bună experiență de nuntă cu un bufet suedez la nuntă.

În zilele noastre, tot mai multe cupluri se gândesc la un bufet suedez în locul unei mese clasice pentru nunta lor. Există mai multe motive pentru acest lucru: este economic, nu este deosebit de problematic și le permite tinerilor căsătoriți să își facă luna de miere în aceeași zi. Cu toate acestea, deoarece bufetul la sărbători nu este deosebit de obișnuit, există multe întrebări legate de organizarea unui astfel de eveniment. Iar noi suntem bucuroși să le răspundem!

Cum diferă un bufet suedez de nuntă de o masa tradițională?

Diferența fundamentală constă în mobilitatea și socialitatea formatului. Masa traditionala este, de fapt, o petrecere în care oamenii își petrec cea mai mare parte a timpului așezați și comunică în principal cu colegii de masă. Prin urmare, la un banchet, accentul se pune pe hrănirea corespunzătoare a oaspeților și, în plus, pe distracția acestora, astfel încât să nu se plictisească.

La un bufet suedez, oamenii nu stau tot timpul într-un singur loc, ci sunt liberi să se deplaseze prin sală și să socializeze cu cine doresc. În mod corespunzător, accentul este pus pe varietatea de mâncare și băutură și pe socializare ca atracție principală.

Un bufet suedez la nunta este un format mai ușor, mai modern. Nu implică multă tradiție și emotivitate, nici un accent pe legăturile de familie, care sunt inerente unui banchet de nuntă. Toasturile și felicitările publice sunt posibile la un bufet, dar nu pe scară largă.

De regulă, cei mai mulți invitați se apropie pentru a-i felicita personal pe tinerii căsătoriți și doar părinții de pe ambele părți pot atrage atenția tuturor pentru a rosti un toast sau o urare.

d2b5ca33 66
Bufet suedez la nuntă: puncte fine de organizare

Ar trebui să organizăm un bufet suedez la nuntă?

  • majoritatea oaspeților tăi sunt tineri
  • doriți ca nunta să fie mai ușor de organizat (de exemplu, dacă nu aveți prea mult timp pentru a vă pregăti)
  • doriți să invitați un număr mare de invitați, dar nu dispuneți de fonduri suficiente
  • doriți o sărbătoare modernă, dinamică și “în afara drumurilor bătute”
  • nu aveți oaspeți din afara orașului
  • doriți să plecați în luna de miere imediat după recepție
  • tu și logodnicul tău căutați un compromis (de exemplu, el nu vrea o nuntă, iar tu vrei o sărbătoare)
  • majoritatea invitaților dvs. au peste 40 de ani
  • doriți o nuntă tradițională
  • nu se poate face o nuntă fără concursuri și alte activități normale
  • aveți mulți vizitatori din alte țări
  • te aștepți ca nunta ta să dureze mult timp
  • vă este foarte teamă să nu fiți “înțeles” de familie și prieteni

Cât ar trebui să dureze un bufet de nuntă?

Deoarece un bufet este un eveniment “în picioare”, nu are rost să îl prelungim – oaspeții vor obosi. Durata optimă a vacanței este de 2-3 ore.

Unde pot organiza o masă bufet?

Aici aveți noroc: un bufet este un format de nuntă mult mai flexibil și mai mobil decât un banchet. Este ușor de aranjat în interior și în exterior. De asemenea, suprafața sălii pentru o masă de bufet poate fi jumătate din cea pentru un banchet pentru același număr de invitați (nu este nevoie de un ring de dans și de mese mari, care ocupă mult spațiu). Cu toate acestea, dacă doriți să organizați o petrecere în aer liber, este de preferat o verandă de vară sau un cort echipat, pentru că astfel vă asigurați că nu veți fi surprinși de ploaie sau de soarele arzător.

Citeste si
Când să faci nunta, vara sau iarna? Cum este mai bine pentru tine.

Dacă planificam un bufet suedez, cum ar trebui să planificăm ziua?

Cel mai bine este ca bufetul să aibă loc imediat după înregistrare și la o distanță de mers pe jos de locul de desfășurare a ceremoniei. Nu merită să separați recepția de bufet, pentru că bufetul nu durează mult, iar a face invitații să aștepte 2-3 ore este o tonă de badvais. De asemenea, nu este foarte convenabil și nici economic să vă duceți oaspeții undeva pentru o recepție cu băuturi.

Din aceste motive, ar trebui să preferați o ceremonie în afara locului de desfășurare a căsătoriei în locul unui oficiu de stare civilă: faceți înregistrarea și apoi sărbătorim acolo. Puteți face ședința foto de nuntă înainte de înregistrare sau după bufet.

În ceea ce privește momentul din zi, depinde de dumneavoastră dacă doriți un bufet de după-amiază sau de seară. Vă recomand ca atunci când vă planificați ziua nunții, să vă concentrați în primul rând pe confortul dumneavoastră și al invitaților dumneavoastră.

Avem nevoie de locuri la bufet?

Da, avem. O zonă de lounge cu canapele și scaune este cea mai bună sau, dacă există un bar pentru micul dejun, scaune înalte în jurul perimetrului. O altă opțiune este reprezentată de mese și scaune pe care să se poată sta. În orice caz, locurile la un bufet ar trebui să fie de cel puțin 50% din invitați.

Nu uitați: este mai bine să puneți o masă separată pentru tinerii căsătoriți. Nu este necesar să stați tot timpul în spatele lui, dar locul atribuit va fi convenabil atât pentru dumneavoastră (toată ziua în picioare), cât și pentru invitați (pentru felicitări).

Bufet suedez la nuntă: puncte fine de organizare
Bufet suedez la nuntă: puncte fine de organizare

Aveți nevoie de o gazdă?

Probabil că nu – de fapt, nu va avea nimic de-a face cu el. Cu excepția realizării tradițiilor, dar formatul unei mese de bufet își asumă cel mai puțin: primul dans al tinerilor căsătoriți, aruncând un buchet de flori și o jartieră. Aceste tradiții pot fi pur și simplu anunțate (rugați un prieten artist să o facă) pentru a atrage atenția invitaților. Tradiții precum aprinderea șemineului, furtul miresei la bufet nu vor părea foarte potrivite.

Citeste si
Invitații de nuntă. Un fleac sau o necesitate?

Aveți nevoie de divertisment suplimentar la o petrecere de stand-up și ce fel de divertisment?

Deoarece oamenii din cultura noastră sunt obișnuiți să se distreze la nunți, este logic să se organizeze zone în care invitații să se distreze. Cabinele foto, desenarea de caricaturi sau portrete ale invitaților, cărți de dorințe originale, magie sau trucuri de ghicit sunt opțiuni bune.

d2b5ca33 70
Bufet suedez la nuntă: puncte fine de organizare

Fiți atenți la faptul că toate spectacolele de la o petrecere de stand-up ar trebui să fie individuale (realizate personal pentru fiecare invitat sau pentru un grup mic de invitați) și nu să servească drept spectacol (pentru toată lumea deodată).

Nu uitați că la o petrecere stand-up este obligatoriu să aveți acompaniament muzical – un DJ sau o trupă. Atunci când alegeți muzica, dați preferință muzicii de lounge: la o petrecere tip bufet nu se dansează, așa că melodiile ar trebui să fie mai mult de fundal.

Aveți nevoie de decorare la o nuntă cu bufet?

Aici aveți noroc: decorarea este cu siguranță de dorit, dar a priori va fi mult mai puțin decât la un banchet (nu este nevoie să decorați mesele, scaunele, nu există un plan de masă și cărți de oaspeți). Cu toate acestea, este foarte important ca bufetul să se desfășoare într-o atmosferă festivă – aveți o nuntă, nu o pauză de cafea!

Acordați o atenție deosebită textilelor (fețe de masă, șervețele), veselă de calitate pentru o masă de bufet – acest lucru este important. Masa lunii de miere este o zonă care trebuie să se înmoaie; trebuie să atragă atenția. De asemenea, puteți decora mesele pentru gustări, salonul, tejgheaua barului, puteți adăuga elemente suspendate – orice vă permite bugetul. Florile vii sunt cele mai bune pentru decorare, deoarece arată întotdeauna frumoase, adecvate și festive.

d2b5ca33 68
Bufet suedez la nuntă: puncte fine de organizare

Ce alimente și băuturi vor fi servite la bufetul suedez de nuntă? În ce cantitate?

La masa de bufet se servesc doar aperitive și deserturi. Varietatea este foarte importantă: aperitive din pește, carne și legume, salate în mini pahare sau coșulețe, deserturi trebuie să fie prezente. În total, este de dorit ca la o masă de bufet să existe cel puțin 10 tipuri de aperitive reci, 2-4 aperitive calde, 2-4 tipuri de deserturi.

d2b5ca33 67
Bufet suedez la nuntă: puncte fine de organizare

Băuturile, atât cele alcoolice, cât și cele nealcoolice, ar trebui să fie variate. Atunci când alegeți băuturile spirtoase, țineți cont de faptul că băuturile tari se servesc doar seara, la masa de bufet, iar dacă aveți un eveniment în timpul zilei, alcoolul trebuie să fie mai ușor. Un bar deschis, unde oaspeții pot comanda o băutură sau pot amesteca un cocktail la alegere, este ideal pentru o petrecere tip bufet.

Dacă nu există un bar, optați pentru vinuri, șampanie și martini, iar coniacul și whisky-ul sunt băuturile spirtoase preferate. Cocteilurile populare (mojitos, daiquiris, cuba libre) și, în anotimpurile mai reci, vinul fiert sunt o modalitate excelentă de a vă diversifica bufetul.

Citeste si
Cum să alegi un fotograf pentru nunta ta?

Ca băuturi nealcoolice, trebuie să fie prezente sucurile, apa și ceaiul; limonadele, caii, cafeaua, cacao, shake-urile pot completa sortimentul. Fântâna alcoolică sau de ciocolată, fondue, o spumă de șampanie vor deveni un punct culminant al bufetului.

d2b5ca33 69
Bufet suedez la nuntă: puncte fine de organizare

Despre cantități. Alcoolul va fi achiziționat pe baza a: un pahar (150 ml) de alcool ușor (toate tipurile) și un shot (50 ml) de alcool puternic (din nou, toate tipurile) de persoană. Mâncare – 500-700 g de persoană (în funcție de durata evenimentului), minim 1 gustare/deseu de fiecare tip pentru fiecare invitat.

Băuturi răcoritoare – 0,5-0,8 litri de persoană (împărțit în mod egal între toate băuturile). Rețineți că vara sunt necesare mai multe băuturi răcoritoare decât în sezoanele mai reci.

Când ar trebui ca oaspeții să primească cadouri dacă avem un bufet?

Aveți două opțiuni:
1. Invitații pot veni în timpul bufetului și să vă înmâneze personal cadourile.
2. Așezați o masă specială pentru cadouri, unde acestea sunt pur și simplu stivuite.

Ce nuanțe trebuie să luăm în considerare atunci când organizăm un bufet?

La o petrecere în picioare, oaspeții uită adesea unde și-au lăsat farfuria sau paharul. Prin urmare, ar trebui să existe o cantitate dublă de veselă pentru oaspeți și ar trebui să se confecționeze cărți de identitate pentru pahare.

d2b5ca33 72
Bufet suedez la nuntă: puncte fine de organizare

Deși oaspeții au tendința de a se servi singuri la bufet, este nevoie de chelneri. Numărul optim de chelneri este de un chelner la fiecare 20 de persoane.

Citește si…

Invitații de nuntă: 7 tendințe la modă in 2023
Nuntă modernă sau tradițională: ce alegem?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Închideți
Închideți Coșul Meu
Vizualizat Recent Închideți
Închideți
Închideți
Categorii
Deschide chat
💬 Nevoie de ajutor? Scrie aici..
Salut 👋
Putem să vă ajutăm?